Топ 5 в Европа харчат 42 млрд. евро годишно за субсидиране на ДВГ-автопаркове

Тъй като де говори за субсидиране само на покупката на електромобили, ето и другата гледна точка

Пламен Георгиев,
черни автомобили коли

, iStock

Снимката е илюстративна

П етте най-големи членки на ЕС харчат 42 млрд. евро годишно за субсидиране на служебни автомобили с ДВГ, гласи проучване на екологичната група Transport & Environment (T&E), чиято позиция е ясна и сочи към електрификацията.

Фирмените автомобили представляват около 60% от продажбите на нови автомобили в Европа, пише агенция Reuters.

Италия дава 16 млрд. евро субсидии за конвенционални служебни автомобили, следвана от Германия, която предоставя 13,7 млрд. евро, показва проучването на консултантската компания Environmental Resources Management (ERM), публикувано в понеделник.

Франция и Полша предоставят съответно 6,4 млрд. евро и 6,1 млрд. евро годишно.

Компаниите предлагат автомобили като привилегии за служителите, често със значителни допълнителни бонуси, включително компенсиране на потребителски данъци и ползи за използване на гориво.

Около 15 милиарда евро в четирите страни отиват за субсидиране на SUV, установява проучването. Шофьорите на служебни автомобили получават средна годишна данъчна облага от 6800 евро, стигаща до 21 600 евро за силно замърсяващи по-големи модели.

„Това е напълно нелогично и напълно неприемливо, че все още наливаме милиарди на данъкоплатците в технология, която напълно противоречи на програмата за зелен преход на Европейската комисия“, коментира Стеф Корнелис от T&E.

Продажбите на напълно електрически автомобили се свиха с 43,9% в Европейския съюз през август, тъй като най-големите му пазари за електромобили Германия и Франция записаха спад от съответно 68,8% и 33,1%, според данни от индустрията.

Transport and Environment субсидиране субсидии автопаркове